Welkom op de website van de
Vredeskerk Katwijk

Adres: Baljuwplein 1, 2225 BR Katwijk

Kruispunten

Kruispunten in het leven

Op ingrijpende momenten van het leven is het goed om je steun en kracht bij God te zoeken. Op de belangrijkste kruispunten in het leven:  geboorte, huwelijk, ziekte en overlijden, kunnen we in de kerk samen zoeken naar Gods nabijheid. We hebben in de kerk eeuwenoude rituelen, woorden en gebeden waarmee we verdriet en dankbaarheid bij God brengen.

In onze kerk dopen we kleine kinderen omdat we geloven dat God hen in de doop laat zien dat ze bij Hem mogen horen en dat Hij van hen houdt. In de Vredeskerk zijn we vooral bekend met de kinderdoop, maar ook als volwassene ben je van harte welkom om je te laten dopen wanneer je kiest voor een leven met God.  Het doopwater is een teken van Gods liefde en trouw.

We vragen een zegen over het huwelijk wanneer twee mensen elkaar trouw beloven. In een kerkdienst leg je de keuze voor elkaar bij God, beloof je trouw aan elkaar, en ontvang je zijn zegen. Zo vragen we of God met ons mee gaat op de weg door ons leven.

Bij ziekte bidden we voor elkaar en bij een overlijden nemen we samen afscheid in de kerk. We zoeken dan de levende God bij wie we belijden dat wij geloven in een eeuwig leven voor wie in Christus is. We zoeken dan hoop en troost bij de woorden uit de Bijbel.

Zo belijden we steeds opnieuw onze afhankelijkheid van God en zoeken we op alle momenten van ons leven onze hulp bij Hem.

Deze bijzondere diensten zijn er niet alleen voor mensen die wekelijks in de kerk komen, ook wanneer u wat verder van de kerk afstaat bent u van harte welkom. Wilt u graag meer weten over één van deze bijzondere diensten, neemt u dan contact op met één van onze predikanten. Zij gaan dan graag persoonlijk met u in gesprek.
 

©2024 Vredeskerk katwijk - Privacyverklaring - Cookieverklaring
Webontwikkeling: 2nd Chapter - Proclaimer